It's fun to stay at the Y.M.C.A....young man, young man, are you listening to me?
小六的時候,我買了一張瘐澄慶的專輯,裡頭都是翻唱老歌曲,譬如Dr Hook的"When You Fall In Love With a Woman", Leo Sayer的"You Make Me Feel Like Dancing"之類的。裡面我最喜歡一首叫做"Y.M.C.A"的歌曲。我那時候覺得很奇怪,Y.M.C.A不是老爸去學游泳的地方嗎?它事業做那麼大,還有藝人幫它唱歌宣傳喔。之後才知道原來是基督教青年中心,難怪事業大,因為是全球的嘛!
重點是,這首歌曲很有意思,是一群人的大合唱,聽那感覺就是很有黑人的味道。
奇異的是,這首歌曲並不完全表示了基督教青年中心,而有濃厚的同性戀歌曲意味。當然這首歌曲是要慶祝宣傳基督教青年中心的名譽,一方面也表示個同性戀文化。
這點是我看到有人分析才知道的,不然光看歌詞,實在看不出來哪邊有什麼同性戀味道。
不管怎樣,這首歌曲成於1978年,由著名Disco團體Village People唱的,一直到現在都是Disco名曲。

YMCA
by Village People
Young man, there's no need to feel down. 年青人,沒什麼好沮喪的
I said, young man, pick yourself off the ground. 我說,年輕人,振作起來
I said, young man, 'cause you're in a new town 我說,年輕人,有個新的地方可去
There's no need to be unhappy. 在那邊沒必要不快樂

Young man, there's a place you can go. 年輕人,有個地方你可以去
I said, young man, when you're short on your dough. 我說,年輕人,當你沒錢時
You can stay there, and I'm sure you will find 你可到那邊去,我相信你會找到
Many ways to have a good time. 許多好時光

It's fun to stay at the y-m-c-a. 待在YMCA真有趣
It's fun to stay at the y-m-c-a. 待在YMCA真有趣

They have everything for you men to enjoy, 那兒有所有年輕人享受的東西
You can hang out with all the boys ... 你可以和一群男孩們混在一起

It's fun to stay at the y-m-c-a. 待在YMCA真有趣
It's fun to stay at the y-m-c-a. 待在YMCA真有趣

You can get yourself cleaned, you can have a good meal, 你可以在那洗個澡,吃頓好的
You can do whatever you feel ... 你可以做你想要做的

Young man, are you listening to me? 年青人,你有在聽我說嗎?
I said, young man, what do you want to be? 我說,年青人,你想要做什麼
I said, young man, you can make real your dreams.我說,年青人,你可以讓夢像成真
But you got to know this one thing! 不過你要知道一件事情
No man does it all by himself. 沒有人可以不靠任何人
I said, young man, put your pride on the shelf, 我說,年青人,放下驕傲
And just go there, to the y.m.c.a. 來YMCA就對了
I'm sure they can help you today. 我相信你在那邊會得到幫助

It's fun to stay at the y-m-c-a. 待在YMCA真有趣
It's fun to stay at the y-m-c-a. 待在YMCA真有趣

They have everything for you men to enjoy,那兒有所有年輕人享受的東西
You can hang out with all the boys ... 你可以和一群男孩們混在一起

It's fun to stay at the y-m-c-a. 待在YMCA真有趣
It's fun to stay at the y-m-c-a. 待在YMCA真有趣

You can get yourself cleaned, you can have a good meal, 你可以在那洗個澡,吃頓好的
You can do whatever you feel ... 你可以做你想要做的

Young man, I was once in your shoes. 年青人,我以前和你有相同的遭遇
I said, I was down and out with the blues. 我說,我以前多麼沮喪
I felt no man cared if I were alive. 我覺得沒有人關心我
I felt the whole world was so tight ... 我覺得這個世界有問題
That's when someone came up to me, 然後有個人來找我
And said, young man, take a walk up the street. 他說,年輕人,到街上走走
There's a place there called the y.m.c.a. 有個叫做YMCA的地方
They can start you back on your way. 你可以重來一次

It's fun to stay at the y-m-c-a.待在YMCA真有趣
It's fun to stay at the y-m-c-a. 待在YMCA真有趣

They have everything for you men to enjoy, 那兒有所有年輕人享受的東西
You can hang out with all the boys ...你可以和一群男孩們混在一起

Y-m-c-a ... you'll find it at the y-m-c-a. YMCA, 在YMCA找到...

Young man, young man, there's no need to feel down. 年青人,年青人,沒必要沮喪
Young man, young man, get yourself off the ground. 年青人、年青人,振作起來

Y-m-c-a ... you'll find it at the y-m-c-a. 在YMCA, 就在YMCA

Young man, young man, there's no need to feel down. 年青人,年青人,沒必要沮喪
Young man, young man, get yourself off the ground. 年青人、年青人,振作起來

Y-m-c-a ... just go to the y-m-c-a.YMCA,就到那兒去吧!

Young man, young man, are you listening to me? 年青人,你有沒有在聽我說?
Young man, young man, what do you wanna be? 年青人,你想做什麼呢?




ps.感謝老爸提供歌曲。
arrow
arrow
    全站熱搜

    mrspresley 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()